Een nieuwsbrief versturen
Verstuur jij ook nieuwsbrieven naar je klanten om ze zo op de hoogte te houden? Een goede nieuwsbrief fungeert als een soort relatiemagazine en is een belangrijk onderdeel van e-mailmarketing. Nieuwsbrieven kunnen een rol spelen in het opbouwen en in stand houden van de relatie.
Verstuur je nieuwsbrief met een vaste frequentie, bijvoorbeeld eens per maand. Een te hoge frequente maakt dat mensen zich uitschrijven dus denk goed na over de inhoud en relevantie. Hieronder een aantal tips.✒️
• Vertel waar je mee bezig bent. Zeker als je een klein bedrijf hebt, onderhoud je persoonlijke contacten met je klanten.
• Geef wat weg. (Bijvoorbeeld een aanbod of een weggever)
• Haak in op de actualiteit. Wat houdt jouw doelgroep bezig.
• Zet een klant in het zonnetje!
• Geef een evenementen-agenda. (Staat er iets leuks of interessants op de planning?)
• Beantwoord vragen.
• Maak je nieuwsbrief niet te lang, 300 woorden blijkt een goede richtlijn te zijn.
• Gebruik ongeveer 3 tot 5 items.
• Gebruik je huisstijl en maak er een soort van mini-magazine van met foto’s, buttons en grafische elementen. Dit maakt het aantrekkelijk.
• Schrijf kort en bondig, mensen houden niet van lange teksten maar scannen de inhoud.
Zelf ben ik ook gestart met het versturen van een nieuwsbrief, wil je deze ook ontvangen? Dan schrijf je in! ➡https://nicsbusinesssupport.nl/aanmelden-nieuwsbrief/
Succes met het maken van jouw nieuwsbrief! Heb je vragen of wil je het uitbesteden omdat je zelf geen tijd hebt om dit te doen? Neem dan contact met mij op, ik help je graag