Creëer rust met een To-Do lijst
De dag begint, jij hebt je hooft vol van wat je allemaal wilt doen vandaag. Als het einde van de dag nadert dan valt het resultaat vies tegen. Je bent het overzicht een beetje kwijt en er is niks terecht gekomen van wat je allemaal wilde doen! Er kwam van alles tussen en je werd continu gestoord en/of afgeleid. Tijd voor verandering!
Maak een to-do lijst! Dit geeft rust in je hoofd en het brengt structuur en overzicht. Op die manier heb je een duidelijker beeld van alle taken die je moet doen. Ook kun je op deze lijst de taken makkelijk afstrepen die je hebt verwerkt en daarnaast leidt het minder af van allerlei ad-hoc werkzaamheden. Vollop focus dus!
Wat te doen? Verzamel al de losse lijstjes, post-it’s, telefoonnotities en andere aantekeningen en stel daarmee de to-do lijst op. Vanaf dat moment wordt dat de basis waarmee je elke werkdag opstart, de leidraad gedurende de werkdag en het brengt overzicht.
Tip: check de lijst voor je de werkdag start en stel aan de hand daarvan vast welke taken je die dag gaat uitvoeren. Pas het eventueel aan en GO!
Hierbij de voordelen op een rij:
1. Het geeft rust, structuur en overzicht
2. Het werkt efficiënter
3. Je houdt meer (vrije)tijd over
4. Het geeft voldoening aan je werkdag!
Werk jij al met een to-do lijst?
Geen idee hoe je de lijst moet opstellen? Geen probleem, laat een reactie achter en ik zorg dat je deze van mij ontvangt!